آبان 29 1396 0اظهار نظر
سرمایه گذاری در هاستل

اقامتگاه هاستل و افزایش سرمایه گذاری در ایران

هاستل و رشد گردشگران خارجی و جوانتر شدن آنها

تاثیر هاستل بر رشد جذب گردشگر ، پس از توافق برجام رشد چشمگیری در تقاضای سفر از سوی گردشگران خارجی به ایران صورت گرفت. همچنین میانگین سنی گردشگر خارجی به ایران در سالیان اخیر از سن بالای 60 سال به زیر 45 سال کاهش پیدا کرده است و ایران مقصد بسیاری از گرشگران جوان طرفدار سفرهای ماجراجویانه شده است. این دو نکته موید آن است که تقاضای جدیدی ، به لحاظ شرایط سنی – مالی و حجم گردشگران، برای ایران به وجود آمده است. با این شرایط ایران برای حفظ جایگاه خود به عنوان مقصد گردشگران خارجی نیاز دارد زیرساخت های اقامتی خود را توسعه دهد.

 

گردشگر در ایران
گردشگر خارجی در ایران

 

واحد های اقامتی هاستل برای گردشگران جوان

یکی از نیازهای اساسی برای گردشگران خارجی، کمبود محل های اقامتی در ایران است. با وجود این نیاز زیرساختی و همچنین با توجه به افزایش جوانان سفر کننده به ایران، یک راه حل مطلوب برای تامین نیاز توریست های خارجی و همچنین افزایش ظرفیت واحدهای اقامتی در ایران راه اندازی واحد های اقامتی به نام هاستل میباشد.

 

اتاق هاستل
اتاق هاستل

 

هاستل ها، اقامتگاه های ارزان برای جوانان

مهمترین تفاوت هاستل ها با سایر مکان های اقامتی، در اتاق محل اسکان گردشگر میباشد. در هتل ها اتاق ها کاملا خصوصی میباشد و هر اتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام مختص به خود است ولی در هاستل ها با وجد کیفیت مطلوب بهداشتی، گردشگران به صورت گروهی در اتاق ها استقرار می‌یابند و از سرویس بهداشتی و حمام مشترک برای یک یا چند اتاق استفاده میکنند. در هاستل ها امکان پخت پز و تهیه غذا در آشپزخانه مشترک توسط مسافران، وجود دارد. در واقع در هاستل، هر تخت به صورت روزانه اجاره داده میشود.
هتل ها عموما نسبت به هاستل ها از سطح امکانات بیشتری برخوردار هستند ولی با توجه به اینکه در هاستل مسافران قیمت بسیار کمتری را بابت اقامت پرداخت میکنند و همچنین تجربه زندگی گروهی و تجربه استفاده از فضاهای جانبی هاستل ها بسیار جالب میباشد این نوع اقامت در بین جوانان در دنیا محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.
شرایط فوق و کششی که جوانان به این نوع واحد های اقامتی دارند باعث شده در اکثر مواقع سال تمام تخت های هاستل ها کاملا اشغال باشد و میانگین ضریب اشغال تخت در هاستل ها در فصول غیر اوج سفر نیز به بالای 50 درصد میرسد.

گردشگر خارجی و هاستل
گردشگر خارجی و هاستل

 

هاستل و قابلیت های سرمایه گذاری

سن گردشگران خارجی ورودی به ایران ایران از بالای 60 سال به زیر 45 سال کاهش چشمگیری پیدا کرده است. همچنین گزارش اخیر مجمع جهانی اقتصاد نشان میدهد که ایران یکی از ارزانترین مقاصد گردشگری دنیا میباشد. این دو نکته باعث شده ایران به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران جوانی تبدیل شود که با کمترین هزینه سفر میکنند. این نوع گردشگران به دنبال هتل های مجلل نیستند و بودن در کنار سایر مردم را به هتل های چندین ستاره ترجیح میدهند.

سرمایه گذاری در هاستل
سرمایه گذاری در هاستل

 

هاستل داری ، صنفی جدید درتعریفی قدیمی

در حال حاضر هاستل ها در میان سایر مراکز اقامتی ایران، جای خود را به خوبی پیدا نکرده‎اند. تعداد هاستل ها در شهرهای بزرگ ایران بسیار کم است. همچنین به دلیل اینکه صنفی تحت عنوان هاستل در ایران تعریف نشده است هاستل داران فعالیت خود را در قالب صنف مهمان‌پذیر انجام میدهند ولی در تبلیغات از کلمه هاستل در جذب مسافران استفاده میکنند. از طرف دیگر هتلداران نیز هاستل داران را در تضاد منافع درجذب مسافران خود میبینند. چرا که فکر میکنند با رونق گرفت هاستل ها که امکان اقامتی با قیمت پایینتری را به مسافران می‌دهند، به فعالیت هتلداری لطمه وارد میکند به همین جهت چندان روی خوشی به این حیطه فعالیتی جدید نشان نمیدهند. در صورتی که بازه قیمتی و مخاطب هدف این دو واحد اقامتی به کلی متفاوت میباشد. در ایران همچنین اقامتگاه های بومگردی خارج از شهر را نیز به نوعی هاستل میتوان تعریف نمود.

فضاهای جانبی هاستل ها
فضاهای جانبی هاستل ها

 

هاستل ، عرضه و تقاضا

با توجه به توضیحات فوق ساخت هاستل در قیاس با هتل هزینه های به مراتب کمتری را دربر دارد. همچنین نگهداری هاستل نسبت به هتل هزینه های بسیار پایینتری را می طلبد. شرایط فوق سرمایه گذاری برای هاستل را برای سرمایه‌گذاران جذاب می‌کند. با توجه به اظهارات فعالان حوزه گردشگری ، سرمایه گذاری در زمینه ساخت هاستل به نوعی امتحان خود را پس داده است و سرمایه گذاری تضمین شده ای می‌باشد. همچنین هاستل هایی که در آینده ایجاد خواهند شد مشکلی از بابت جذب مسافر نخواهند داشت.

محیط داخلی هاستل
محیط داخلی هاستل

 

خدمات مهندسان مشاور هفت شهر آریا

در صورتی که شما تمایل به سرمایه گذاری در این حیطه داشته باشید مهندسان مشاور هفت شهر میتوانند شما را در موارد زیر یاری نمایند:
1- ارائه طرح توجیه اقتصادی و فنی برای مجموعه هاستل یا واحد بومگردی
2- ارائه مشاوره فنی اقتصادی جهت اخذ وام برای مجوعه های اقامتی ، هاستل یا بومگردی
3- طراحی فاز صفر و ارائه سناریو مناسب اقتصادی-کالبدی برای مجموعه اقامتی
4- طراحی فاز یک و دوی معماری مجموعه هاستل و یا مجموعه بومگردی

یک پاسخ یا نظر بنویسید

هشت + 2 =