اسفند 11 1397 0اظهار نظر
صنعت در چابهار

اقتصاد سال 1398 و سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد چابهار از فرصت های بسیار خوب سرمایه گذاری به شمار می‌رود ولی آیا سال 98 سال خوبی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار به حساب می‎آید؟

صنعت در چابهار
صنعت در چابهار

پول داغ و منطقه آزاد چابهار

در علم اقتصاد عبارتی با عنوان پول داغ وجود دارد. در شرایطی که تورم بالاست و هر روز قیمت ها صعود میکند به دلیل کاهش روز افزون ارزش پول ملی، مردم تمایلی به نگهداری پول نقد ندارند. در این شرایط مردم ترجیح می‌دهند پول خود را سریعا به کالا تبدیل نماید. مثلا اگر این ماه بتوان با 500 میلیون تومان کسب و کاری راه انداخت نمی‌توان پیش بینی کرد که ماه آینده بتوان با این پول همان کسب و کار را راه اندازی کرد. بنابراین همه سعی می‌کنند پول ملی را به دارایی (منقول یا غیر منقول) تبدیل نمایند.
در شرایط پول داغ، پول مانند فلزی داغ است که نگه داشتن آن دست را می‌سوزاند و مردم بلافاصله بعد از به دست آوردن، پول را به دیگران منتقل می‌کنند. به همین دلیل در شرایط تورم، تقاضا برای خرید بالا می‎رود و باعث رونق بازار بسیاری از فعالیت های اقتصادی می‌گردد. سرمایه های دهک های بالای جامعه به صورت پول داغ، در بازارهای مختلف جا به جا می‌شود و اقشار متوسط نیز برای اینکه از این بازار عقب نمانند با هر روشی (مانند قرض، وام و …) سوار این موج پول داغ می‌شوند. در این شرایط مردم برای حفظ قدرت خرید و سرمایه خود، به سمت کالاهایی مانند زمین و مسکن روی می‌آورند.

پیش بینی های اقتصادی، اقتصاد ایران را در سال 1398، اقتصادی تورمی ارزیابی می‌کنند. در این شرایط پیش بینی می‌شود که پدیده پول داغ در اقتصاد سال 98 ایران به وجود بیاید و سرمایه گذاران تمایل زیادی به تبدیل پول ملی به ملک یا کالا داشته باشند.

پول داغ
پول داغ

تحریم ها و سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار

آمریکا به دلیل سرمایه گذاری های کلانی که در دو کشور هند و افغانستان انجام داده است تمایل به حفظ داد و ستد این کشور‌ها دارد. از طرفی به دلیل مناقشات مرزی هند و پاکستان، دسترسی افغانستان تنها از طریق ایران میسر است. به همین دلیل (و نه به دلیل منافع ایران) امریکا منطقه آزاد چابهار را از تحریم ها معاف نموده است. معافیت منطقه آزاد چابهار از تحریم های امریکا، شرایط کسب و کار مساعدی برای سرمایه‌گذران و تولیدکنندگان محصولات صادراتی، در منطقه آزاد چابهار، مهیا نموده است.

چابهار
دسترسی چابهار

سرمایه گذاری در صنعت منطقه آزاد چابهار

شهرک صنعتی منطقه آزاد چابهار، با هدف جذب سرمایه گذاری صنعتگران، برای صنایع متوسط و کوچک و همچنین کارگاه های زود بازده در دهه 70 احداث گردید. این شهرک صنعتی که داخل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار واقع شده است، از معافیت های مالیاتی بسیاری برای صادرات محصولات یا واردات و ری پکینگ محصولات وارداتی با هدف صادرات مجدد برخوردار است. در گذشته عدم وجود طرح تفصیلی و طرح های آماده سازی زمین در این شهرک صنعتی، عملا این شهرک صنعتی را کم بازده کرده بود. با طرح تفصیلی شهرک صنعتی چابهار که مهندسان مشاور هفت شهر آریا آن را تهیه کردند و به تصویب رساندند، عملا گشایش جدید برای سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی به وجود آمد.

مهندسان مشاور هفت شهر آریا و سرمایه گذاری در چابهار

هم اکنون مهندسان مشاور هفت شهر آریا با اتکا بر سابقه حضور در پروژه های مختلف منطقه آزاد چابهار و نیز سال ها تجربه در زمینه انجام پروژه های امکان سنجی و توجیه اقتصادی فنی، اقدام به تاسیس شرکت کارگزاری در منطقه آزاد چابهار نموده است. شرکت کارگزاری تهام (زیر مجموعه مهندسان مشاور هفت شهر آریا) برای جذب و هدایت سرمایه گذاران، راهنمایی و اجرای پروژه های صنعتی در شهرک صنعتی منطقه آزاد چابهار فعالیت می‎نماید.

کارشناسان تهام ، توسعه هدفمند تجارت ، هدایتگر شما

در صورتی که در فکر سرمایه گذاری، در غالب یک واحد صنعتی صادرات محور، در منطقه آزاد چابهار می‌باشید، کارشناسان تهام (توسعه هدفمند اقتصادی مکران) ، می‌توانند شما را برای رسیدن به این هدف راهنمایی نمایند. شما می‌توانید با کمک گرفتن از مهندسان، کارشناسان اقتصادی، کارشناسان صنعتی و کارگزاران شرکت تهام، با روش های سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار آشنا شوید و با راهکارهای مناسب به صورت امن در چابهار سرمایه گذاری نمایید.

با ما در تماس باشید…

یک پاسخ یا نظر بنویسید

یک × 3 =