مطالعات امکانسنجی و تهیه کانسپت معماری اراضی شهر عباس آباد

مطالعات امکانسنجی و تهیه کانسپت معماری اراضی شهر عباس آباد

استان

شهر

عباس آباد

مساحت زمین

40000 مترمربع

تاریخ قرارداد

اردیبهشت ۱۳۹۱

تصاویر پروژه

شروع مطالعات امکانسنجی اراضی عباس آباد

مطالعات امکانسنجی پروژه عباس آباد با هدف شناسایی و معرفی پتانسیل ها و جذابیت های اقتصادی زمین برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و ظرفیت سازی برای تعریف فعالیت های سودآور مالی و اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای زمین طرح شروع گردید.

 

گزارش مطالعات امکانسنجی اراضی عباس آباد

در فصل اول مطالعات امکانسنجی ، زمین سایت، مورد شناخت دقیق قرار گرفته است. در واقع در این فصل به مطالعه و بررسی تفصیلی اقتصاد ، جمعیت، وضعیت کالبدی ، دسترسی ها، جاذبه های گردشگری و نیز بررسی ضوابط و دستور العمل ها در طرح ها و اسناد فرادست در حوزه نفوذ و حوزه فراگیر پرداخته شده است. همچنین در این فصل ویژگی های زمین اعم از ویژگی های کالبدی، دید و منظر ، موقعیت آن در شهر و وضعیت کاربری های همجوار کاملا مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. بعد از آن به مطالعه بر روی پروژه های رقیب در منطقه پرداخته شد.بعد از آن بررسی های اقتصادی و مطالعه بازار انجام گرفت. در این قسمت نیز تمام پروژه های رقیب (مانند الماس خاورمیانه قو، برج های ساحلی قو و … ) مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفته است.

 

تجزیه و تحلیل مطالعات امکانسنجی اراضی عباس آباد

در فصل دوم مطالعات امکان سنجی پروژه عباس آباد، مطالعات و بررسی های صورت گرفته در فصل اول با تکنیک های مختلف از جمله سؤات و ahp ، مورد بررسی قرارگرفت و در پایان راهبرها، سیاست ها و چشم انداز توسعه برای زمین، با توجه به تجزیه و تحلیل اطلاعات، استخراج گردید.

 

گزینه یا سناریو های  پیشنهادی مطالعات امکانسنجی اراضی عباس آباد

در فصل سوم با توجه به شناخت کسب شده از زمین پروژه و حوزه نفوذ و حوزه فراگیر آن و همچنین در نظر گرفتن پیشنهادات کارفرما، 5 سناریو برای پروژه در نظر گرفته شد. همچنین سناریو پیشنهادی کارفرما ، که سناریوی مجتمع تجاری بود، در این فصل به صورت تفصیلی مورد بررسی قرار گرفت. سپس سناری های نهایی به همراه ریز کاربری های و ریز فعالیت های آنها تدقیق شد. 5 سناریو مرود نظر سناریو های زیر است:

1- مجتمع تجاری – مسکونی

2- مجتمع اقامتی – تفریحی

3- دهکده تفریحات و ورزش های آبی

4- مجموعه تجاری مختلط

5- کمپ جنگلی

 

جمع بندی سناریوها و ارائه سناریو پیشنهادی نهایی برای مطالعات امکانسنجی اراضی عباس آباد

بعد از به دست آوردن سناریو ها برای طرح امکانسنجی اراضی عباس آباد، تمام سناریوها با روش AHP و به وسیله 4 معیار اصلی ( توان رقابت پذیری ، بازدهی اقتصادی سناریو ، توجه به ویژگی های زمین در تعریف سناریو، تحقق پذیری اجرایی سناریو ) و 9 زیر معیار، مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت با توجه به نتایج و وزن های داده شده به معیار ها و زیر معیارها و همچنین نتایج کارشناسی شده، به ترتیب سناریوهای زیر برای اجرا به عنوان سناریو های برتر با بازدهی اقتصادی بالا انتخاب گردید:

1- دهکده تفریحات و ورزش های آبی

2- کمپ جنگلی

3- مجتمع اقامتی تفریحی

 

طراحی فاز صفر اراضی عباس آباد

در مرحله نهایی مطالعات امکانسنجی اراضی عباس آباد،  با توجه به این اطلاعات، پروژه بر اساس ضوابط مصوب شهر و نیازها و بودجه کارفرما، به صورت فاز صفر یا توده گذاری کلی طراحی شد.

پروژه های مشابه انجام شده در هفت شهر آریا

طرح توجیهی شهرداری افزایش تراکم ساختمانی زمین واقع در محله وردآورد (منطقه 21 شهرداری تهران)

طرح توجیهی شهرداری افزایش تراکم ساختمانی زمین واقع در محله وردآورد (منطقه 21 شهرداری تهران)

شبکه معابر وضع موجود

مطالعات طرح توجیهی شهرداری قطعه زمین واقع در باغ فیض (منطقه پنج شهرداری تهران)

مطالعات طرح توجیهی شهرداری قطعه زمین واقع در باغ فیض (منطقه پنج شهرداری تهران)

نما 3D

طرح امکان سنجی تغییر کاربری در منطقه 22 شهر تهران

طرح امکان سنجی تغییر کاربری در منطقه 22 شهر تهران

طرح توجیهی تغییر کاربری

طرح توجیهی افزایش طبقات پروژه امانیه برای ارائه به شهرداری

طرح توجیهی افزایش طبقات پروژه امانیه برای ارائه به شهرداری

طرح توجیهی افزایش تراکم ساختمانی