توضیحات پروژه

برگزار کننده مسابقه المان حجمی

شرکت گل گهر سیرجان تصمیم گرفت به منظور تلطیف فضای مجتمع، در بخش های مختلف سایت صنعتی معدنی خود در سیرجان، یادمان ها و مجسمه های مناسبی را نصب نماید. این شرکت با این هدف و برای رسیدن به بهترین نتیجه اقدام به برگزاری مسابقه طراحی حجمی نموده است. شرکت هفت شهر آریا با توجه به تجربه خود در زمینه برگزاری اینگونه مسابقات و آشنایی به منطقه سمت دبیر اجرایی این مسابقه عهده دار گردید. بعد از آن برگزار کننده مسابقه معماری اقدام به انتخاب داوران مسابقه و همچنین فراخوانی عمومی برای اطلاع شرکت کنندگان نمود.
داوران مسابقه: آقایان سهند حسامیان ، حمید شانس و علی اصغر گلناری
در روند برنامه‌ ریزی این مسابقه، به منظور کیفیت هر چه بیشتر این مسابقه همکاری سه تشکل دیگر، یعنی کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران، انجمن‌ هنرمندان مجسمه ‌ساز و انجمن مهندسی روشنایی و نورپردازی را نیز جلب کرد که با تشکیل یک کمیته کاری و با دبیری مهرداد هاشم ‌زاده همایونی راهبری این مسابقه را انجام دادند.
در گام اول آقای حمید شانس، آقای سهند حسامیان و آقای علی‌اصغر گلناری به عنوان داوران مسابقه انتخاب و موافقت آنان دریافت گردید و پس از آن آگهی فراخوان دریافت آثار در نشریات تخصصی مجسمه ‌سازی و معماری و سایت های انجمن هنرمندان مجسمه‌ ساز و سایت مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر و سایت کانون مهندسان دانشگاه تهران چند سایت تخصصی دیگر، داده شد.
این مسابقه در دو مرحله انجام گردید. در مرحله اول، آثار هنرمندان به صورت عکس و فایل دریافت گردید که در حدود 155 اثر از 90 هنرمند را در بر می ‌گرفت. در این مرحله هیات داوری پس از انتخاب حدود 30 اثر به صاحبان این آثار برای ارائه ماکت آثار خود در حدود 1 ماه مهلت داده شد و نهایتاً داوری نهایی این آثار طراحی حجمی برگزار و نتایج آن به شرح زیر اعلام گردید.

نام و نام خانوادگی برگزیدگان:

رتبه اول کوروش حاجی‌زاده
رتبه دوم فاطمه مجیدی
رتبه سوم عباس مجیدی
رتبه چهارم علی رحمتی‌زاده
پیام مستوفی
معصومه روستا
منتخب هیات داوران روح‌الله شمسی‌زاده ملکی
هادی محیط
آزاده طیبی
علیرضا طاهری ابدی
بهنام آخربین
ملک محمدی نظامی
شهریار رضایی
شایسته لوح تقدیر هلیا قره ‌قوزلو
مراسم اعطای جوایز مسابقه طراحی حجمی مجسمه، توسط برگزار کننده مسابقه، در محل انجمن علمی و فرهنگی فضا برگزار شد.
این مراسم و با حضور برندگان و برخی داوران مسابقه و همچنین اعضای شورای مشاوران عالی و هیات مدیره کانون مهندسان دانشگاه تهران تشکیل گردید.
قبل از شروع مراسم، نمایشگاهی در فضای باز انجمن علمی و فرهنگی فضا از آثار برگزیده برگزار شد و مراسم با پخش کلیپ کوتاهی از مستندات مسابقه، شروع گردید و سپس دبیر مسابقه طراحی حجمی و المان مجتمع گل‌گهر، آقای مهندس مهرداد هاشم ‌زاده همایونی، گزارش این مسابقه را به حاضرین جلسه ارائه کردند و سپس جوایز این مسابقه و لوح تقدیر داوران حاضر در جلسه به برندگان مسابقه اعطا گردید. در پایان مراسم، تقدیرنامه‌هایی به داوران مسابقه به آنان تقدیم گردید.
کلیپ مستندات مسابقه المان و طراحی حجمی گل ‌گهر سیرجان