توضیحات پروژه

توجیه اقتصادی مالی مجموعه پذیرایی اقامتی

مجموعه پذیرایی اقامتی فیروزکوه ، مجموعه ای در حال ساخت بوده که به دلایل مالی، مدت هفت سال بود که متوقف شده بود. طرح توجیهی اقتصادی مالی مجموعه پذیرایی در راستای اخذ تسهیلات بانکی برای ادامه پروژه تعریف گردید.

 

موقعیت زمین و شرایط پروژه

این زمین به مساحت 1012 متر مربع واقع در شهر فیروزکوه می باشد. از نظر موقعیتی نسبت به شهر می توان گفت که تقریبا در محور غرب به شرق و در ابتدای شهر فیروزکوه می باشد.

 

فرآیند طرح توجیهی اقتصادی مالی

مهندسین مشاور هفت شهر آریا ابتدا وضعیت فنی مالی پروژه را بررسی نمودند. سپس راهکارهای استراتژیک برای توجیه اقتصادی مالی پروژه ارائه نمودند. این راهکارها، علاوه بر اینکه طرح پذیرایی اقامتی را به سودهی بیشتری ، نسبت به طرح اولیه، می‌رساند، نیاز بانک های عامل را برای توجیه دار شدن طرح و ارائه تسهیلات تامین می‌نماید.
با ارائه گزارش طرح توجیهی اقتصادی مالی توسط کارفرما به بانک های عامل، کارفرما توانست تسهیلات مطلوبی را از صندوق توسعه ملی، ذیل اعتبارات گردشگری، توسط بانک عامل، برای پروژه، دریافت نمود.

 

مشخصات آتی پروژه مجموعه پذیرایی و اقامتی فیروزکوه

رستوران و مجموعه تالارهای بزرگ پذیرایی و مجهز به کلیه خدمات مورد نیاز ساکنان بومی و گردشگران و مسافرین
واحدهای اقامتی به تعداد 20 سوئیت اقامتی در کلاس متوسط که خدمات اقامتی را به گردشگران و مسافرین و نمایندگان سازمان ها و ادارات و … ارائه خواهد داد.