بهمن 06 1398 0اظهار نظر
مهرداد هاشم زاده همایونی

معرفی مهندس مهرداد هاشم زاده همایونی

مهندس مهرداد هاشم زاده همایونی، چهره نام آشنای عرصه شهرسازی و معماری ایران
چهار دهه فعالیت صنفی – حرفه‎ای و دانشگاهی و نیز حضور موثر در جامعه مهندسان مشاور ایران، انجمن صنفی مهندسان معمار و شهرساز، سازمان نظام مهندسی ساختمان، جامعه شهرسازان ایران، کمیته های تخصصی شورایعالی معماری و شهرسازی ایران و نیز شورای اسلامی شهر تهران، تنها معرف بخشی از طیف گسترده تلاش‏های او در ارتقای معماری و شهرسازی ایران است.

مشارکت در تاسیس کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران و انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان در کارنامه پر بار او می‎درخشد. وی در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد قزوین و نیز دانشکده هنر و معماری دانشگاه پارس تدریس می‎کرد.

مهرداد هاشم زاده همایونی متولد 1334 در تهران است. وی در سال 1354 تحصیل در رشته معماری را در دانشگاه تهران آغاز نمود. همچنین در سال 1378 به دلیل علاقه وافر به شهرسازی بار دیگر جهت تحصیل در رشته طراحی شهری وارد دانشگاه شهید بهشتی شده و اینبار با تلفیقی از دیدگاه های طراحی شهری و معماری، روح تازه‎ای در تهیه و تدوین طرح‏های توسعه شهری دمید.

ترجمه فرهنگ تشریحی معماری ساختمان و تالیف کتاب تاریخ طراحی شهری، از جمله اقدامات فرهنگی وی بود. ایشان در کمال تاسف، روز دوشنبه 19 آذر ماه 1397 جان به جان آفرین تسلیم و با اهدای اعضای بدن جاودانه و در قطعه نام آوران بهشت زهرا تهران، به خاک سپرده شد.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

2 × پنج =