خرداد 11 1398 0اظهار نظر
نمای مجتمع تجاری

طراحی مجتمع تجاری – قسمت دوم

عوامل موثر در طراحی مجتمع های تجاری

در قسمت اول، به برخی معیارهای طراحی مجتمع تجاری پرداخته شد. در ادامه در این قسمت به ادامه معیارهای طراحی مجتمع تجاری پرداخته می‌شود.


خدمات “طراحی مجتمع تجاری” در مهندسان مشاور هفت شهر آریا را مشاهده نمایید … 


7- دریافت نمایندگی از برندها

برندها امروزه از اهمیت بالایی در جذب مشتری به مجتمع تجاری دارد. مجتمع تجاری که بتواند رضایت برند های مطرح را برای کسب نمایندگی جلب نماید، می‎تواند به نوعی سود خود را تصمین نماید. البته هر برندی شرایط خاصی را برای اخذ نمایندگی دارا است.

8- کودکان در مجتمع تجاری

کودکان در خانواده های امروزی حرف اول را در انتخاب می‎زنند. یعنی اگر کودکی، مجتمع تجاری شما را نسبت به رقبا ترجیح دهد، مطمئن باشید که پدر و مادر خود را وادار به استفاده از مجتمع تجاری شما می‌نماید. بنابراین طراحی بر اساس نیازهای کودکان اهمیت بالایی برای جذب خانواده ها دارد. طراحان می‎توانند با ایجاد فضاهای بازی برای کودکان به خوبی به نیاز کودکان پاسخ داده و همچنین خیال والدین را از بابت سرگم کردن کودکان حین خرید راحت نمایند.

فضای بازی کودک در مجتمع تجاری
فضای بازی کودک در مجتمع تجاری

9- موقعیت مکانی مجتمع تجاری

موقعیت مکانی نیز از عوامل مهم تاثیر گذار در طراحی می‎باشد. بر اساس موقعیت مکانی هر مجتمع تجاری، سیاست‌های طراحی تغییر می‌نماید. به عنوان نمونه، خدمات تفریحی و گردشگری که شما در کنار مجتمع تجاری در منطقه مرفه نشین شهر ارائه می‎دهید با خدماتی که در بخش های دیگر شهر ارائه می‎دهید، متفاوت است. همچنین مساحت واحدهای تجاری در مجتمع‎های تجاری در مکان های مختلف تغییر می‎نماید.

10- نحوه دسترسی به مجتمع تجاری

دسترسی مطلوب به مجتمع تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است. پیش بینی مسیرهای دسترسی مطلوب، طراحی پارکینگ‎ها به اندازه نیاز مشتریان، پیش بینی حمل و نقل عمومی رایگان از مبادی تعیین شده به مجتمع تجاری و… می‎تواند از سیاست هایی باشد که در زمان طراحی در نظر گرفت.

پارکینگ مجتمع تجاری
پارکینگ مجتمع تجاری

11- طراحی نما

مجتمع تجاری امروزی باید از مصالح امروزی استفاده نماید. این جمله به معنی طرد مصالح قدیمی برای پروژه نمی‎باشد ولی استفاده از هر مصالح باید بر اساس نیاز ما و شرایط اقلیمی پروژه و خصوصیات مصالح باشد. ورق های فلزی سی ان سی شده، کرتین وال، جی اف آر سی و… از مصالح پراستفاده، زیبا و کاربردی امروزی می‎باشند.

12- رنگ در مجتمع تجاری

شما در گام اول در طراحی باید مخاطب هدف خود را بشناسید تا در گام بعد با شناخت تاثیر روانی رنگ‏ها بتواند بر روی مخاطب هدف خود تاثیر بگذارید. نوع، کاربری و منطقه پروژه، نوع استفاده از رنگ ها را در پروژه تعیین می‎نمایند.

رنگ در مجتمع تجاری
رنگ در مجتمع تجاری

13- تابلوهای تبلیغاتی

تابلوهای تبلیغاتی امروزه به هیچ عنوان کارکرد قبلی خود را در فضاهای داخلی مجتمع تجاری ندارد. مخاطبین امروزه دیگر اهمیتی به تبلیغات محیطی نمی‎دهند بنابریان این تبلیغات باید کاملا حساب شده و هدفمند، با کمیت پایین، طراحی گردد.

14- طراحی داخلی

مهمترین فاکتور در طراحی داخلی مجتمع تجاری، هماهنگی کامل طراحی داخلی با طراحی نما و فضاهای معماری است. در طراحی داخلی مجتمع تجاری، شما باید کلیه جزییات و عناصر مبلمان داخلی فضا را با دقت طراحی نمایید. این طراحی به نوع شخص استفاده کننده از فضا و کاربری مجتمع تجاری نیز ارتباط نزدیکی دارد.

طراحی داحلی مجتمع تجاری
طراحی داحلی مجتمع تجاری

15- محوطه سازی

طراحی محوطه و استفاده از عناصر ارگانیک برای تلطیف فضای خشک و تجاری، تاثیر به سزایی بر روی مخاطب دارد. همچنین با استفاده‌ی به جا و به اندازه، این فضاها را میتوان به پاتوقی برای افراد تبدیل نمود.

 


خدمات “طراحی مجتمع تجاری” در مهندسان مشاور هفت شهر آریا را مشاهده نمایید … 


 

یک پاسخ یا نظر بنویسید

سیزده − 7 =