بهمن 27 1401 0اظهار نظر
طرح توجیهی مسکونی

بررسی طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی

بررسی طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی

در حقیقت هر پروژه‌ی ساخت و سازی که استارت آن زده می‌شود، می‌بایست دارای توجیه اقتصادی و فنی باشد. تمام این اطلاعات در طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی موجود می‌باشد. با توجه به رشد سریع جمعیت و نیاز روز‌افزون به منزل مسکونی، سرمایه گذاری در طرح شهرسازی با کاربری مسکونی، بسیار عاقلانه به نظر می‌رسد. در پروژه هایی مانند شهرک سازی، نیاز به کسب اطلاعات دقیقی در مورد، هزینه‌ها، سود نهایی پروژه و تجهیزات مورد نیاز است. قابل ذکر است تمام اطلاعات ذکر شده در طرح توجیهی مربوط به شهرسازی وجود دارد. در این مقاله به ذکر توضیحاتی در مورد اطلاعات موجود در طرح توجیهی این نوع پروژه ها می‌پردازیم.

طرح امکان سنجی
طرح امکان سنجی

مزایای استفاده از طرح توجیهی شهرسازی با کاربری انسانی

چنانچه شما نیز قصد سرمایه گذاری در بخش شهرسازی را دارید، باید این حقیقت را بدانید که استفاده از اطلاعات موجود در طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی بسیار ضروری است. در حقیقت طرح توجیهی مربوط به شهرسازی، حاوی اطلاعات مفیدی در مورد: تجهیزات مورد نیاز، میزان سرمایه مورد نیاز و همچنین میزان درآمد حاصل از انجام این کار است. چنانچه شما از طرح توجیهی مناسبی بهره‌مند باشید، امکان دریافت وام و همچنین مجوزهای مورد نیاز نیز بسیار آسان خواهد بود. ارائه اطلاعاتی در مورد امکان سنجی پروژه نیز از اطلاعات اصلی موجود در طرح توجیهی میباشد. در واقع متخصصینی که به نگارش طرح توجیهی می پردازند با بررسی دقیق شرایط و امکانات در دسترس شما امکان پذیری پروژه را به شما گوشزد خواهند کرد. استفاده از این اطلاعات موجب حرکت هوشمندانه شما در مسیر شهرسازی خواهد شد.
با بهره‌گیری از طرح توجیهی شهرسازی، از اطلاعات مربوط به تحلیل فنی پروژه نیز مطلع خواهید شد. منظور از تحلیل فنی پروژه، بررسی نکاتی مانند: تعیین دقیق محل پیاده سازی پروژه، تجهیزات مورد نیاز، تعداد نیروی انسانی مورد نیاز است.

بررسی شرایط زیست محیطی در طرح توجیهی

در حقیقت قبل از اقدام به شهرسازی با کاربری مسکونی، می‌بایست شرایط و زمینه‌های موجود در منطقه مورد نظر را بررسی کرد. به عنوان مثال نحوه آبرسانی و برق رسانی به منطقه مورد نظر از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین ساخت شهرک های مسکونی نباید موجب تخریب پوشش های گیاهی و همچنین جانوری منطقه شود. به این نکته دقت کنید که قبل از شروع کار پروژه، می‌بایست اقداماتی در جهت هدایت آب‌های سطحی انجام داد. همانطور که ملاحظه فرمودید، تحلیل زیست محیطی منطقه مورد نظر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در طرح توجیهی مربوط به شهرسازی، شرایط زیست محیطی منطقه بررسی خواهد شد.

سرمایه مورد نیاز

در حقیقت بررسی سرمایه مورد نیاز برای پیاده سازی طرح، یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که قبل شروع کار باید انجام شود. افرادی که طرح توجیهی را نگارش می‌کنند، با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی روز به محاسبه سرمایه مورد نیاز پروژه می‌پردازند. با آگاهی از میزان سرمایه مورد نیاز برای شهرسازی، می‌توانید به صورت هوشیارانه در این مسیر قدم بگذارید.

طرح توجیهی
طرح توجیهی

طرح توجیهی که توسط شرکت هفت شهر آریا نگارش می‌شود، قابل ارائه به کمیسیون ماده پنج شهرداری و همچنین انجمن معماران ایران است. این افراد با تمام ضوابط و قوانین مورد تاکید این سازمان‌ها آشنایی دارند. همانطور که می‌دانیم، یک شهر مسکونی می‌بایست دارای مراکز تفریحی، مراکز خرید، پارکینگ و بسیاری دیگر باشد. با دریافت مشاوره از مهندسین مشغول بکار در شرکت هفت شهر آریا، با نحوه ساخت تمام این موارد آشنا خواهید شد.

مراحل نگارش طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی

در این قسمت از مقاله به ذکر اطلاعاتی در مورد مراحل تهیه طرح توجیهی با کاربری مسکونی ارائه خواهیم داد. برای کسب اطلاعات در مورد این موضوع تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کسب اطلاعات لازم در مورد پروژه

در حقیقت برای سفارش طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی، شما می‌بایست اطلاعات دقیقی در مورد طرح مورد نظر خود به مهندسین ارائه دهید. مهندسینی که قصد نگارش طرح توجیهی را برای شما دارند، با بررسی دقیق زیرساخت‌های منطقه مورد نظر، اقدام به ارائه بهترین راهکارها خواهند کرد. در حقیقت یکی از معیارهای اصلی توجیه پذیر بودن پروژه، سودآور بودن اقتصادی آن است. کارشناسان در این مرحله از کار، میزان سودآوری پروژه را مورد بررسی قرار خواهند داد و نتیجه را به شما اعلام خواهند کرد. در این مرحله می‌بایست اطلاعاتی در مورد میزان سرمایه در دسترس خود را در اختیار کارشناسان قرار دهید.

طرح توجیهی مسکونی
طرح توجیهی مسکونی

ایجاد برنامه زمانی دقیق

یکی از عواملی که موجب موفقیت پروژه شما می‌شود، ایجاد برنامه زمانی مشخص برای هر مرحله از کار است. طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی، برنامه زمانی دقیقی برای انجام هر مرحله از کار به شما ارائه خواهد داد. در قسمت بالا در مورد اهمیت آگاهی از هزینه هر مرحله از کار صحبت کردیم. اما در این قسمت به اهمیت اتمام هر مرحله از پروژه در زمان معین، می‌پردازیم. همانطور که می‌دانیم انجام هر کاری بدون برنامه ریزی با شکست مواجه خواهد شد. در واقع، در طرح توجیهی مربوط به شهرسازی برای انجام تمام مراحل کار، از جمله: خاک برداری، سفت کاری و نازک کاری، زمانی مشخص شده است. چنانچه شما طبق این برنامه زمانی پیش بروید، می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی نمایید. در حقیقت چنانچه طبق برنامه ریزی زمانی تعیین شده پیش نروید، حدود 10 تا 15 درصد به هزینه‌های ساخت و ساز شما افزوده می‌شود.

طرح توجیهی شهرسازی
طرح توجیهی شهرسازی

محاسبه نسبت هزینه سود و هزینه پروژه

مرحله بعدی در تهیه طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی، محاسبه نسبت هزینه‌های انجام شده و درآمد پروژه است. قابل ذکر است، هرچه میزان سود پروژه نسبت به هزینه‌های انجام شده بیشتر باشد، طرح شما با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. در حقیقت با استفاده از این اطلاعات می‌توان سرمایه گذاران بسیاری را به پروژه جذب کرد. برای دستیابی به این اطلاعات می‌بایست از قیمت دقیق زمین در منطقه مورد نظر و همچنین از میزان هزینه ساخت و ساز نیز آگاهی پیدا کرد.

سفارش طرح توجیهی از شرکت هفت شهر آریا

طرح توجیهی شهرسازی برای شما مانند نقشه‌ی راهی عمل کرده که شما را از تمام پستی بلندی‌های مسیر آگاه خواهد ساخت. مهندسان مشغول بکار در این شرکت، با آموزش نیروهایی متخصص، توانسته‌اند کمک فراوانی به موفقیت پروژه‌ها کنند. برای سفارش این طرح توجیهی، کافی است از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در صفحه اصلی سایت هفت شهر آریا، با ما در تماس باشید.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

3 × یک =