سالن سینما در پردیس سینمایی

پردیس سینمایی چیست؟

پردیس سینمایی چیست؟

سالن سینما در پردیس سینمایی

چرا سینما

پردیس سینمایی از جمله فعالیت ها و عملکردهای فرهنگی جدید است ولی اصلا چرا سینما؟ بعد از آمدن تلویزیون، بسیاری صنعت سینما را، صنعتی شکست خورده در مقابل تلویزیون می‌پنداشتند. ولی با ورود تلویزیون، سینما همچنان جایگاه خود را به عنوان یک رقیب جدی برای تلویزیون حفظ نمود. یکی از علل مهمی که باعث شد سینما در مقابل رقیب خود تلویزیون جایگاه خود را حفظ نماید، حضور جمعی برای دیدن فیلم بود. حضور جمعی برای دیدن فیلم، هیجان دیدن فیلم را بسیار بیشتر می‌کند. این تاثیر آن چنان مهم بود که حتی تلویزیون نیز از این تکنیک با گذاشتن صدای خنده جمعی روی برنامه های کمدی یا استفاده از تماشاچی در شو های تلویزیونی استفاده نمود تا بتواند به صورت مجازی همان فضا را برای مخاطبینش ایجاد کند ولی مسلما این تاثیر قابل قیاس با سینما نیست.

سالن سینما در پردیس سینمایی
سالن سینما

خدمات “طراحی مجتمع تجاری” در مهندسان مشاور هفت شهر آریا را مشاهده نمایید … 


پردیس سینمایی چیست؟

پردیس سینمایی، به ساختمانی گفته می‍شود که دارای حداقل 3 سالن سینما (معمول 6 تا 10 سالن) باشد. ظرفیت بعضی از سالن های بزرگ پردیس های سینمایی گاهی تا چند هزار نفر هم می‌رسد که به آن مگاپلکس می‌گویند. در مواردی، پردیس سینمایی در مجموعه بزرگی قرار گرفته است که مجموعه ای از خدمات تفریجی تجاری را نیز در کنار پردیس سینمایی قرار گرفته است.

برد سینما
برد سینما

چرا پردیس سینمایی؟

از طرفی به دلیل تنوع سلیقه مخاطبین ، پر نشدن ظرفیت کامل سینما، و همچنین انتظار مخاطبین برای رسیدن به زمان اکران فیلم که بعضی از آنها را منصرف می‌نماید، دیگر سینما های با ظرفیت بسیار بالا صرفه اقتصادی ندارد و به جای آن پردیس های سینمایی با سالن های نمایشی با ظرفیت های متوسط و پایین توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

پردیس سینمایی
پردیس سینمایی

پردیس سینمایی در کنار مجتمع تجاری یا شاپینگ مال

پردیس های سینمایی، یکی از فعالیت های اجتماعی می‌باشد که مخاطبین زیادی را به خود جذب می‌نماید. مجتمع های تجاری و شاپینگ مال ها نیز مخاطبین خود را که با هدف خرید وارد مجموعه فوق شده اند، جذب می‌نماید. وقتی این دو عملکرد (یا سایر عملکرد های جاذب جمعیت) در کنار هم قرار بگیرند، تاثیر مضاعفی بر روی یکدیگر می‌گذارند، یعنی مثلا کسی که به قصد دیدن فیلم وارد پردیس سینمایی شده است احتمال دارد در این مجموعه اگر کالای جذابی نظرش را جلب نماید، آن را خرید نماید یا شخصی که برای خرید به شاپینگ مال آمده است، امکان دارد بعد از خرید سری به فیلم های پردیس سینمایی بزند. در نتیجه در کنار هم قرار گرفتن این عملکردهای، باعث افزایش کارکرد هریک می‌شود.

کافی شاپ پردیس سینمایی
کافی شاپ پردیس سینمایی

پردیس سینمایی در کنار فعالیت های فرهنگی

پردیس های سینمایی را همچنین میتوان در کنار سایر عملکرد های فرهنگی از جمله گالری های هنری، کتابفروشی، کافی شاپ های هنری و … نیز قرار داد. این روش، باعث می‌شود این پردیس سینمایی به یک مرکز بزرگ فرهنگی در منطقه خود، تبدیل شود. البته این همجواری شاید به اندازه همجواری با فعالیت های تجاری، سوددهی ایده آلی را برای سرمایه گذاران به همراه نداشته باشد ومعمولا این همجواری را پردیس های سینمایی که سرمایه گذار دولتی دارند انتخاب می‌نمایند.

سالن سینما
سالن سینما

در کل پردیس های سینمایی یکی از فعالیت ها و عملکرد های جدید و جذاب و پرسود برای سرمایه گذاری می‌باشد. یکی از مزیت های پردیس های سینمایی، استفاده از تسهیلاتی دولتی برای این مکان های فرهنگی می‌باشد که می‌تواند برای سرمایه گذاری در این حوزه

 


خدمات “طراحی مجتمع تجاری” در مهندسان مشاور هفت شهر آریا را مشاهده نمایید … 


 

مقالات مرتبط

رتبه اول بازسازی از سومین جایزه معماری گیلان - سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

کسب رتبه اول سومین جشنواره “جایزه دو سالانه معماری گیلان”

طرح توجیهی کمیسیون ماده پنج

خدمات مربوط به طرح توجیهی شهرداری و طرح توجیهی کمیسیون ماده پنج

اضافه طبقه

اضافه طبقه ساخت (اضافه اشکوب) چیست و چه شرایطی دارد؟

طرح توجیهی برای شهرداری

چه علت هایی باعث می شود تا از طرح توجیهی شهرداری استفاده شود؟