مجتمع خدماتی رفاهی در کشور تایوان

مجتمع خدماتی رفاهی در کشور تایوان

مجتمع خدماتی رفاهی در کشور تایوان

مجتمع خدماتی رفاهی در کشور تایوان

مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی در تایوان محلی برای خرید، صرف غذا ،کسب آرامش و تفریح هستند. در کشور تایوان، دو آزادراه ملی سراسری (شمال تا جنوب) وجود دارد. آزادراه شماره 1 که با نام Sun Yat-sen نیز شناخته می‌شود و آزادراه ملی شماره 3 که به نام FORMOSA معروف است. در سراسر طول هر دو آزادراه، در فواصل 50 کیلومتری، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی احداث شده است.

مجتمع رفاهی بین‌راهی کینگ شوی
مجتمع رفاهی بین‌راهی کینگ شوی

به طور کلی، 13 مجتمع رفاهی بین راهی در طول 2 آزادراه اصلی تایوان از شهر کیلانگ keelung در شمال تا پینگ تانگ Pingtung در جنوب کشور وجود دارد.

آکواریوم در مجتمع خدمات رفاهی
آکواریوم در مجتمع خدمات رفاهی

 

خدماتی که در مجتمع‌های بین‌راهی در تایوان به رانندگان و مسافران ارائه می‌شود:

به جز پمپ بنزین و پمپ گاز، فروشگاه رفاهی، مغازه‌های مخصوص کادو و سوغاتی، کافی‌شاپ و سالن غذاخوری، در مجتمع‌های بین‌راهی تایوان، تسهیلات و خدمات متنوع و در مواردی حتی رایگان، به مشتریان ارائه می‌شود. باغچه‌ها و فضاهای سبز منحصربه‌فرد، سالن مخصوص رانندگان دارای دوش استحمام، اتاق شیردهی مادر، کتابخانه، محل شارژ تلفن همراه و لپ‌تاپ، کمپرسور و درجه چک کردن باد تایر، فضای پارک خودرو ویژه بانوان و سایر امکانات تفریحی، از جمله مواردی است که در این مجتمع‌ها به چشم می‌خورند.

 

ویژگی‌های معماری و طراحی مجتمع‌های خدمات رفاهی تایوان :

هرکدام از این مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی ، دارای یک پی‌رنگ و درون‌مایه منحصربه‌فرد و خاص در طراحی هستند که بر مبنای اصولی مانند مسئولیت‌های اجتماعی، ویژگی‌های بومی، مهمان‌نوازی با مسافرین و محیط غذاخوری همگانی بنا شده‌اند.

مجتمع خدمات بین راهی کینگ شویی تایوان
مجتمع خدمات بین راهی کینگ شویی تایوان

 

تم و درون‌مایه مجتمع کینگ شویی Qingshui ، قایق سبز است و موزیک شاد است که بر ویژگی‌های فرهنگی و طبیعی منطقه Qingshui تاکید دارد.

 

اجرای برنامه شاد و مفرح در مجتمع خدماتی رفاهی کینگ‌شوی تایوان
اجرای برنامه شاد و مفرح در مجتمع خدماتی رفاهی کینگ‌شوی تایوان

کینگ شویی در مساحتی حدود 13.8 هکتار بنا شده و پرطرفدارترین و مفیدترین مجتمع رفاهی بین‌راهی در کشور تایوان است. این مجتمع، دارای ظرفیت 645 پارکینگ خودرو شخصی، 32 اتوبوس، 33 تریلر و 71 کامیون است. گردش مالی این مجتمع در سال 2017 در حدود 24.7 میلیون دلار آمریکا بوده است.

کینگ شویی یک مجتمع خدماتی رفاهی دلگرم کننده
کینگ شویی یک مجتمع خدماتی رفاهی دلگرم کننده

مجتمع کینگ شویی، دارای 8 منظره دیدنی شامل، پلکان تاریخی، گل‌های خاطره، صخره‌های تاریخی و درختان تاریخی است. این مناظر دیدنی، فضایی گرم و دلگرم کننده و جذاب برای مسافرین به وجود آورده است. جالب توجه است که این مجتمع ،تنها مجتمع خدماتی بین راهی در تایوان است که برای مسلمانان دارای نمازخانه است، همچنین محلی برای تغذیه حیوانات خانگی وجود دارد.

در مجتمع بین‌راهی کینگ شویی علاوه بر مواردی که اشاره شد، آکواریم بزرگ با ماهی‌هایی نظیر کوسه، دیوار شادی و پیاده‌روی عشق نیز دیده می‌شود. در واقع این مجتمع، تنها جایی برای استراحت و غذا خوردن مسافرین نیست ؛ بلکه مکانی است برای تفریح و لذت بردن آن‌ها!

باغچه‌های خاص در مجتمع بین‌راهی کینگ شویی
باغچه‌های خاص در مجتمع بین‌راهی کینگ شویی

 

درونمایه و تم مجتمع بین‌راهی دانگ شان Dongshan

پی‌رنگ و درون‌مایه مجتمع خدماتی بین‌راهی دانگ‌ شان، آب است. ساختمان اصلی این مجتمع به شکل آکواریم غول پیکر است. مساحت این مجتمع 40 هکتار، با ظرفیت 501 پارکینگ است. این مجتمع یکی از بزرگترین مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی در شرق آسیا محسوب می‌شود.

 

پارک بازی سگ‌ها و سایرحیوانات خانگی مجتمع خدماتی رفاهی در دانگ شان
پارک بازی سگ‌ها و سایرحیوانات خانگی مجتمع خدماتی رفاهی در دانگ شان

 

قدم گذاشتن در سالن بسیار مرتفع این مجتمع رفاهی بین‌راهی ، حس ورود به مال‌های تجاری بزرگ را برای مسافرین تداعی می‌کند. فضای سبز و پارک‌های زیبا و وسیع، آکواریم 6 متری بزرگ به همراه اجرای موسیقی زنده در فضای باز، از جاذبه‌های این مجتمع رفاهی هستند.

 

فروشگاه‌هایی در مجتمع خدماتی رفاهی با سقف بلند در دانگ شان
فروشگاه‌هایی در مجتمع خدماتی رفاهی با سقف بلند در دانگ شان

 

درون‌مایه و تم مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی هوکوو Hukouو تایی‌آن Tai-an

تم خیابان قدیمی در مجتمع بین راهی هوکوو
تم خیابان قدیمی در مجتمع بین راهی هوکوو

 

تم “خیابان قدیمی” در مجتمع هوکوو
درون‌مایه مجتمع خدماتی بین‌راهی هوکوو، عبارت خیابان قدیمی است، که معماری آن با طاق‌نصرت‌های آجری ساخته شده است.
تم درونی مجتمع بین‌راهی تایی-آن موسیقی و جادوگر است.

 

سخن پایانی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی تایوان

همانطور که اشاره کردیم، صرف نظر از تم و درون‌مایه هرکدام از این مجتمع‌های بین‌راهی و نیز تفاوت‌های ظاهری آنها، در کشور تایوان مجتمع‌های رفاهی و خدماتی بین‌راهی ، مکانی برای سرگرمی، آرامش، خرید و غذاخوردن افراد و مسافرین است. مجتمع‌هایی در فضاهای وسیع و بزرگ که توسط مهندسان مشاور طراحی می شوند، با امکانات متنوع و مدرن که باعث جذب مسافرین و رانندگان می‌شوند و جدا از منافع اقتصادی بالا، استراحتگاهی مناسب است تا رانندگان با فراغ بال، ساعاتی در آنجا خستگی در کنند و با انرژی و توان دوباره، به ادامه مسافرت خود بپردازند.
با سپاس از همراهی شما در این مقاله، امیدواریم این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

مقالات مرتبط

استفاده از GIS در مکانیابی

مکان یابی در شهرسازی

الحاق به محدوده

الحاق به محدوده چیست و چه مزیت هایی دارد؟

لوح سپاس مسابقه طراحی معماری هتل پنج ستاره مجموعه گردشگری شورابیل اردبیل

دریافت تقدیرنامه مسابقه “طراحی هتل بزرگ پنج ستاره و مجموعه گردشگری در جوار دریاچه شورابیل در شهر اردبیل”

رتبه اول بازسازی از سومین جایزه معماری گیلان - سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

کسب رتبه اول سومین جشنواره “جایزه دو سالانه معماری گیلان”