امکان سنجی

مقایسه سرمایه گذاری بدون طرح امکان سنجی

مقایسه سرمایه گذاری بدون طرح امکان سنجی

امکان سنجی

شروع سرمایه گذاری

پت و پاول، دو کارآفرین هستند که می خواهند در صنعت سرمایه گذاری کنند. هر دو ایده هایی برای محصولات جدید دارند. پت واقعاً مطمئن بود که مشتریان خود را درک می کند، پس شروع به سرمایه گذاری در تولید کرد. او تعدادی بروشور خیلی گران و اقلام بازاریابی چاپ کرد. در رسانه های تجاری تبلیغات کرد و بخش زیادی از پول شرکتش را در همان قدم های نخست مصرف کرد. پس از چند ماه تعداد محدودی سفارش، تک و توک، دریافت شد. او نمی توانست کشف کند که چرا فروشش خیلی بالاتر نیست پس پول بیشتری صرف بازاریابی و تبلیغات کرد، اما تأثیر کمی داشت. از سوی دیگر، پاول تصمیم گرفت تا سه ماه نخست خود را بر روی تکمیل یک مطالعه امکان سنجی سرمایه گذاری کند، پیش از این که هر گونه سرمایه ای را بر روی محصول جدیدش بگذارد. او رفت و با مشتریان بالقوه صحبت کرد، از آنها درباره آنچه در مورد محصول جدیدش فکر می کنند پرسید، به آنها یک نمونه اولیه از محصول جدید نشان داد و بازخورد آنها را ثبت کرد. او رقبایش را زیرنظر گرفت، ارزیابی کرد که آنها چه کاری انجام می دهند و مشتریانشان چه کسانی هستند. او برآورد کرد که چه منابعی را برای عرضه محصول جدیدش نیاز خواهد داشت و مهم تر از همه، تمام این موارد برایش چقدر هزینه خواهد داشت.

 

 

تحقیقات بازار

پاول پس از تحقیقات خود محصول جدیدش را به بازار عرضه کرد که دقیقاً به آنچه بازار می خواست پاسخ می داد و فوراً با سطح بالایی از فروش محصول مواجه شد. چند ماه گذشت و پت و پاول یکدیگر را دیدند. آنها درباره کسب و کارهایشان و محصولات جدیدشان صحبت کردند. پاول به پت درباره مطالعه امکان سنجی اش گفت و این که چگونه مسیرش به راهبرد بازار را تغییر داده است. پت به اشتباهش پی برد و در آخرین تلاش پیش از دست کشیدن از محصول جدیدش، تصمیم گرفت تا یک مطالعه امکان سنجی را اجرا کند. او مانند پاول مشتریانش و آنچه آنها می خواستند را بررسی کرد. رقبایش را زیر نظر گرفت و تحقیق کرد که چه چیزی محصولش را منحصربه فرد می کند. او بازار را بررسی کرد و تعیین کرد که در کجای آن می گنجد و چه میزان از سهم بازار را در طول 12 ماه آینده می تواند به دست آورد.

طرح امکان سنجی

شش ماه بعد پت و پاول دوباره دیدار کردند. پت ابراز کرد که مشکل نه محصولش، نه قیمت و نه ارتقاء آن بوده است. در واقع محصول او پتانسیل بازار زیادی داشت و رویکرد صحیح به بازار، مسئله بزرگ پاول بود. او مسیر غلطی را برای بازار انتخاب کرده بود، در غیر اینصورت محصول جدیدش به مراتب موفق تر و سودآورتر می بود. داشتن ایده عالی برای یک محصول جدید، تنها قدم اول است. مطالعات امکان سنجی به شما کمک می کند تا درباره بازارتان، مشتریانتان و محصولتان بیاموزید. ابتدا راهبرد خود را صحیح برگزینید.

مقالات مرتبط

استفاده از GIS در مکانیابی

مکان یابی در شهرسازی

الحاق به محدوده

الحاق به محدوده چیست و چه مزیت هایی دارد؟

لوح سپاس مسابقه طراحی معماری هتل پنج ستاره مجموعه گردشگری شورابیل اردبیل

دریافت تقدیرنامه مسابقه “طراحی هتل بزرگ پنج ستاره و مجموعه گردشگری در جوار دریاچه شورابیل در شهر اردبیل”

رتبه اول بازسازی از سومین جایزه معماری گیلان - سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

کسب رتبه اول سومین جشنواره “جایزه دو سالانه معماری گیلان”