امکان‌ سنجی شهرسازی پروژه‌های ساخت و ساز

مطالعات امکان‌ سنجی شهرسازی برای پروژه‌های ساخت و ساز چیست؟

مطالعات امکان‌ سنجی شهرسازی برای پروژه‌های ساخت و ساز چیست؟

امکان‌ سنجی شهرسازی پروژه‌های ساخت و ساز

مطالعات طرح امکان‌ سنجی شهرسازی برای پروژه‌های ساخت و ساز

با استفاده از نتایج مطالعات طرح امکان ‌سنجی شهرسازی برای پروژه‌های ساخت و ساز، شما با قوانین مربوط به این کار آشنا خواهید شد. همانطور که می‌دانیم این نوع پروژه‌ها نیاز به دریافت وام و مجوز از بانک و موسسات دارند. طرح امکان سنجی پروژه، شما را با نحوه دریافت این موارد آشنا خواهد کرد. چنانچه شما قصد شروع پروژه‌هایی اینچنینی را دارید، می‌بایست با مقدار هزینه و سرمایه مورد نیاز برای هر مرحله از کار آشنایی پیدا کنید. با استفاده از طرح امکان سنجی، می‌توانید پروژه‌هایی با پیچیدگی زیاد را با جزئیات فراوان مورد بررسی قرار دهید. در ادامه این مقاله، شما را با مزایای استفاده از مطالعات امکان سنجی آشنا خواهیم کرد.
امکان‌ سنجی پروژه‌ ساخت و ساز

امکان‌ سنجی پروژه‌ ساخت و ساز

اهمیت استفاده از طرح امکان سنجی شهرسازی

در حقیقت مهمترین انگیزه برای شروع هر پروژه‌ای نفع اقتصادی آن است. همچنین با اهمیت‌ترین نکته‌ای که در طرح امکان سنجی شهرسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد، محاسبه میزان سود حاصل از انجام کار است. مهندسین مشاور هفت شهر آریا به صورت کاملا تخصصی، هزینه انجام هر مرحله از کار را تعیین کرده و با ارائه برنامه زمانی مشخص، سود نهایی را برای شما محاسبه خواهند کرد. با اطلاع از میزان سود پروژه، می‌توان سرمایه گذاران بسیاری را نیز به این پروژه، جذب کرد. همچنین طرح امکان سنجی، به شما کمک می‌کند که از تمام چالش‌ها و مشکلات پیش رو آگاهی یابید و برای مقابله با آنها خود را آماده کنید. در حقیقت این طرح مانند یک نقشه راه عمل می‌کند که تمام پستی بلندی‌های مسیر را به شما نمایان خواهد کرد.
در حقیقت محدودیت در دسترسی به منابع مالی از اصلی ترین چالش‌هایی است که موجب شکست یک پروژه می‌شود. اما اگر در ابتدای کار از میزان دقیق هزینه‌ها آگاهی داشته باشید، می‌توانید برای منابع مالی در دسترس خود به خوبی برنامه ریزی نمایید.

هزینه‌های ساخت و ساز شامل چه مواردی می‌شود

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، طرح امکان سنجی شهرسازی، تمام هزینه‌های مربوط به پروژه‌ی ساخت و ساز را با توجه به شرایط شما مورد بررسی قرار می‌دهد. به عنوان مثال، این مطالعات در مورد قیمت زمین در منطقه مورد نظر انجام می‌شود. میزان مالیات خرید زمین و هزینه‌های حقوقی آن نیز در طرح امکان سنجی، محاسبه می‌شود. در حقیقت برای انجام پروژه های ساخت و ساز، نیاز به تخصص افرادی مانند: مشاوران و مهندسان است. بکارگیری نیروی انسانی نیز دارای هزینه‌هایی است که این موضوع در طرح امکان سنجی پروژه با توجه به قیمت روز محاسبه خواهد شد.

امکان‌ سنجی پروژه‌ ساخت و ساز
امکان‌ سنجی پروژه‌ ساخت و ساز

طرح امکان سنجی شهرسازی و بررسی فنی آن

در طرح امکان سنجی شهرسازی، مطالعاتی نیز در زمینه امور فنی پروژه صورت می‌گیرد. به این نکته دقت کنید که برای انجام هر پروژه‌ای نیاز فراوانی به تجهیزات و دستگاه‌های مخصوص است. در طرح امکان سنجی اقتصادی، اطلاعاتی در زمینه هزینه استفاده از دستگاه‌ها و افرادی که تخصص کافی برای کار کردن با آنها را دارند، ارائه می‌شود. آگاهی از هزینه استفاده از مواد اولیه مورد نیاز برای هر مرحله از کار( نازک کاری، سفت کاری) نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. به طور کلی می‌توان گفت در طرح توجیهی مربوط به ساخت و ساز، امکان پذیری پروژه از نظر فنی مورد بررسی قرار می‌دهند.

طرح امکان سنجی پروژه و کمک آن به اخذ وام و مجوز

در حقیقت موسسات و بانک‌ها برای اعطای وام و مجوزهای لازم ساخت و ساز، نیاز به مدرکی دارند که امکان پذیر بودن پروژه را اثبات نماید. تنها در این صورت اعتماد بین سازمان‌ها و کارفرمایان ایجاد خواهد شد. مهندسان مشاور هفت شهر آریا، با آگاهی دقیق بر ضوابط و قوانین مورد تاکید سازمان‌ها، طرح توجیهی را تهیه می‌نمایند که مسیر دریافت وام و مجوز را بسیار آسان می‌کند. به این نکته دقت نمایید که اطلاعات موجود در طرح توجیهی، کاملا بر اساس شرایط کار شما جمع آوری می‌شود.

امکان‌ سنجی شهرسازی پروژه‌های ساخت و ساز
امکان‌ سنجی شهرسازی پروژه‌های ساخت و ساز

مطالعه بازار

یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که قبل از شروع هر پروژه‌ باید انجام داد، مطالعه یا تحلیل بازار است. در طرح امکان سنجی شهرسازی، می‌بایست اطلاعات دقیقی در مورد نیاز بازار و همچنین میزان عرضه و تقاضا موجود در آن، ارائه شود. مهندسین مشاور هفت شهر آریا، با سالها تجربه در زمینه فعالیت در امور ساخت و ساز، اطلاعاتی دقیقی در زمینه بازار و نیازهای آن دارند. به همین دلیل این کارشناسان می‌توانند راهنمایان خوبی در این مورد برای شما باشند. با استفاده از تخصص این مهندسان، می‌توان به صورت دقیق از خلاهای موجود در بازار آگاه شد و برای رفع آنها برنامه ریزی کرد.

ایجاد برنامه ریزی زمانی دقیق در طرح امکان سنجی شهرسازی

در واقع در طرح توجیهی مربوط به طرح امکان سنجی شهرسازی، برنامه زمانی دقیقی برای هر مرحله از کار مشخص میشود. به عنوان مثال، برای پروژه‌های ساخت و ساز، یک تاریخ مشخص برای پایان مرحله خاک برداری مشخص می‌شود. چنانچه شما بتوانید در این تاریخ معین شده، کار خاک برداری پروژه را به اتمام برسانید، امکان صرفه جویی در هزینه‌ها فراهم خواهد بود. کارشناسان بر این باورند که هر ساله حدود 10 تا 15 درصد بر هزینه‌های ساخت و ساز افزوده می‌شود. به همین دلیل هرچه مراحل کار زودتر به اتمام برسند، در هزینه‌ی نهایی پروژه، صرفه جویی خواهد شد.

بررسی هزینه سوخت و انرژی در طرح امکان سنجی شهرسازی

یکی دیگر از نکات مورد مطالعه در طرح امکان سنجی شهرسازی، بررسی هزینه سوخت و انرژی مورد استفاده در پروژه ساخت و ساز است. در حقیقت کارشناسان مشغول به کار در شرکت هفت شهر آریا، تمام هزینه‌های انجام یک پروژه را از صفر تا صد مورد بررسی قرار می‌دهند. این مطالعات شامل هزینه سوخت و انرژی ماشین آلات و تجهیزات نیز می‌شود. قابل ذکر است، تمام این اطلاعات به صورت کاملا به روز شده و با توجه به قیمت‌های روز ارائه می‌شوند.

دریافت طرح امکان سنجی از شرکتی معتبر

به این نکته توجه کنید که طرح امکان سنجی اقتصادی را می‌بایست از یک شرکت خوش سابقه و معتبر تهیه نمود. شرکت هفت شهر آریا، با بکارگیری مهندسین و کارشناسان زبده آماده ارائه طرح‌های توجیهی معتبر می‌باشد. ساخت انواع ساختمان‌های تجاری، مسکونی و تفریحی در کارنامه کاری این مهندسان وجود دارد. برای ملاحظه پروژه‌های انجام شده توسط این گروه، می‌توانید به قسمت پروژه‌ها در سایت مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت پاسخ سوالات خود، می‌توانید با این مهندسان در تماس باشید.

مقالات مرتبط

استفاده از GIS در مکانیابی

مکان یابی در شهرسازی

الحاق به محدوده

الحاق به محدوده چیست و چه مزیت هایی دارد؟

لوح سپاس مسابقه طراحی معماری هتل پنج ستاره مجموعه گردشگری شورابیل اردبیل

دریافت تقدیرنامه مسابقه “طراحی هتل بزرگ پنج ستاره و مجموعه گردشگری در جوار دریاچه شورابیل در شهر اردبیل”

رتبه اول بازسازی از سومین جایزه معماری گیلان - سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

کسب رتبه اول سومین جشنواره “جایزه دو سالانه معماری گیلان”